درب ضد حريق

 

درب ضد حریق چست؟

درب ضد حریق به دلیل آنکه دچار سوختگی نشوند معمولا در راهرو ها استفاده میشوند. این درب ها از آن جهت در راه رو ها استفاده میشوند که در صورتی که شعله های آتش به راه رو ها رسید افراد حاضر در ساختمان بتوانند با رساندن خود به قسمت پشت درب ضد حریق بتوانند خود را از شعله های آتش در امان نگهدارند و شعله های آتش در پشت درب باقی بماند.

کاربرد انواع درب ضد حریق

درب های ضد حریق به دلیل آنکه دچار سوختگی نشوند معمولا در راهرو ها استفاده میشوند. این درب ها از آن جهت در راه رو ها استفاده میشوند که در صورتی که شعله های آتش به راه رو ها رسید افراد حاضر در ساختمان بتوانند با رساندن خود به قسمت پشت درب ضد حریق بتوانند خود را از شعله های آتش در امان نگهدارند و شعله های آتش در پشت درب باقی بماند.

در ادامه به ویژگی های درب ضد حریق اشاره خواهیم کرد تا شما با این درب ها بیشتر آشنا شوید:

دو عدد ناودانی در درون درب ضد حریق تعبیه شده است تا در هنگام وقوع آتش سوزی باعث مستحکم شدن و جلوگیری از تغییر شکل درب شوند.

رنگ الکترو استاتیک پس از پایان یافتن مراحل ساخت درب به آن اضافه میشود

در صورتی که مشتری مایل به استفاده از رنک اپوکسی الکترو استاتیک باشد این رنگ جایگزین رنگ الکترو استاتیک میشود.

یراق آلاتی که به درب متصل میشوند شامل دستگیره متحرک و قفل آنتی پنیک  می باشد.

جوش آرگون کلیه اتصالات را به هم وصل میکند

ضخامت استاندارد برای درب ضد حریق ۵ سانتی متر می باشد.

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده ی درب ضد حریق:

اینک می خواهیم بدانیم که علت ضد حریق بودن درب ضد حریق چیست؟ پاسخ به این سوال بسیار راحت است، باید بدانید که هر نوع دربی از چهار چوب، یراق آلات، شبکه ی داخلی و سایر اجزاء ساخته شده است. اگر تولید کننده درب ضد حریق، تمام این قطعات ذکر شده در بالا را به صورت ضد حریق تولید نمایند به طور کلی یک درب ضد حریق تولید میشود.

البته یک نکته ی مهم در این میان وجود دارد و آن هم این میباشد که  درب ضد حریق تا یک حدی توان مقاومت در برابر آتش را دارد. این حد تحمل بنا بر درب های مختلف، متفاوت است اما بسیار مهم می باشد که درب ضد حریق، توان و تحمل بسیار زیادی داشته باشد.

گروه درکو تولید کننده درب ضد حریق، سعی دارد که درب هایی با توان تحمل بالا را تولید نماید تا از جان هموطنان عزیز محافظت کند. در سر تا سر جهان یک زمان مشخص برای تحمل این درب ضد حریق، در نظر گرفته شده است که معمولا به آن زمان استاندارد درب می گویند.

درکو این توانمندی را دارد که با توجه به نیاز مشتری از آپشن های متعددی بر روی درب ضد حریق فوق مانند سیستم دزدگیر کدینگ، استفاده از شیشه با ابعاد مختلف بر روی لنگه درب ضد حریق، روکوب چوبی بر روی چهار چوب فلزی، استفاده از چشمی دیجیتال هوشمند، کلاف آلومینیومی دور لنگه، قفل مولتی سیستم ۱۴ زبانه، تغییر در ابعاد و رنگ درب، استفاده از پشم سنگ با دانسیته های متفاوت، پشم شیشه و یا یونولیت در داخل لنگه، انتخاب نوع رویه با روکش های فلزی در قطر های متنوع و مختلف، استفاده از دستگیره ها و درکوب ها و رزت های مختلف بر روی لنگه درب و بسیاری از آپشن های متنوع دیگر برای درب ضد حریق استفاده کند.

به علت نبود آپشن های متعدد بر روی درب ضد حریق به صورت استاندارد می توان درب ها را بر اساس نیاز خریدار به صورت سفارشی ساخت و قیمت بسیار مناسب تری را برای خریدار مهیا ساخت.

انواع درب های ضد حریق

درب ضد حریق استاندارد، در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به درب های ضد حریق شیشه ای، درب های ضد حریق فلزی و درب های ضد حریق چوبی اشاره نمود. همه ی این درب هایی که ذکر می تواند به صورت کاملا استاندارد و یا این که فیک در بازار موجود باشند. اما مهم ترین مسئله این است که ما از کجا فرق درب های ضد حریق غیر استاندارد با درب ضد حریق استاندارد را تشخیص دهیم؟ این سوال یکی از اصلی ترین دغدغه هایی است که اکثر افراد در حین خرید درب ضد حریق دارند. به همین جهت اگر شما هم جزء آن افراد هستید به شما توصیه می کنیم که این مقاله را به خوبی مطالعه نمائید.

مواد تشکیل دهنده درب ضد حریق

مواد تشکیل دهنده ی درب ضد حریق، باید به گونه ای باشد که تماما در برابر آتش مقاوم بوده و بتواند در طولانی مدت بدون این که آسیب ببیند آتش را تحمل نماید.

باید این را بدانید که درب های ضد حریق از یک سری اجزای واحد ساخته شده است که همگی نسوز می باشند. اما به طور عمده یک مواد و یا قطعاتی هستند که بیشتر دیده می شوند و نقش اساسی تری دارند. از جمله مواد تشکیل دهنده ی درب ضد حریق می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • لاستیک های نسور
  • جک آرام بند
  • لنگه درب فلزی
  • دستگیره درب ضد حریق
  • پشم سنگ نسوز
  • چهارچوب فلزی
  • لولا
  • اسکلت تقویتی در داخل لنگه ها

ویژگی های درب ضد حریق

  • دو عدد ناودانی در درون درب ضد حریق تعبیه شده است تا در هنگام وقوع آتش سوزی باعث مستحکم شدن و جلوگیری از تغییر شکل درب شوند.
  • رنگ الکترو استاتیک پس از پایان یافتن مراحل ساخت درب به آن اضافه میشود
  • در صورتی که مشتری مایل به استفاده از رنک اپوکسی الکترو استاتیک باشد این رنگ جایگزین رنگ الکترو استاتیک میشود.
  • یراق آلاتی که به درب متصل میشوند شامل دستگیره متحرک و قفل آنتی پنیک  می باشد.
  • جوش آرگون کلیه اتصالات را به هم وصل میکند
  • ضخامت استاندارد برای درب ضد حریق ۵ سانتی متر می باشد.

Comments

Popular posts from this blog

Buying bearings

Bearings industry